The House of Sustainable Beauty – vastuullisen kauneuden verkkokauppa

The House of Sustainable Beauty on kahden kosmetiikka-ammattilaisen intohimoprojekti, jota lämmiteltiin vuosien haaveilulla ja joka konkretisoitui keväällä 2021. Tervetuloa Sinin ja Petran tarinaan!

Sini Kartaslammi-Rantanen on on SKY-kosmetologi ja Comfort Zone -kouluttaja, joka omistaa kaksi elämyksellistä spa-hoitolaa Valkeakoskella, Tampereen kupeessa. Helkanhelmi ja Helmi Hair Wellness Spa ovat italialaisen Davines Groupin tuotteille omistautuneita elämyskeitaita, joissa hemmottelua saa päästä varpaisiin.

Helkanhelmi – elämyksellinen spa-hoitola Sääksmäellä

Voipaalan taidekeskuksen kulttuurihistoriallisessa maaseutumaisemassa sijaitseva Helkanhelmi on rauhan ja ylellisten elämysten tyyssija, jossa pysähtyneen maadoittavaan spa-tunnelmaan yhdistyvät hoitavat kädet ja rautainen asiantuntemus. Tunnelmallinen Helkanhelmi on Sinin ensimmäinen hoitola, joka sijaitsi ensimmäiset vuodet Sinin omassa pihapiirissä. Muutto Voipaalaan toteutettiin, kun sopiva tila vapautui edelliseltä yrittäjältä.

Tutustu Helkanhelmeen tästä.

Helmi Hair Wellness Spa – kauneushoitola ja parturi-kampaamo Mallasveden rannalla

Valkeakoskelaisen hotelli Waltikan tiloissa sijaitseva Helmi Hair Wellness Spa yhdistää kauneushoitolan ja kampaamon upeaksi kokonaisuudeksi, jonka hoivissa voit nauttia sekä elämyksellisistä hoidoista että perinteisistä parturi-kampaamon palveluista. Helmen terassilla voit nauttia seesteisestä järvimaisemasta ja irrottautua arjen kiireistä. Helmi Hair Wellness Spa on Suomen ensimmäinen Davines Spa, joka tarjoaa koko kattavan Davines- ja Comfort Zone -valikoiman.

Tutustu Helmi Hair Spahan tästä.

Sini tuntee Comfort Zone- ja Skin Regimen -tuotteet paremmin kuin omat taskunsa (tosi juttu, näkisittepä!) ja elää ja hengittää vastuullista Davines Group -ideologiaa.

Comfort Zone -kouluttajana Sini on vastuussa kaikkien Suomen Comfort Zone -kosmetologien kouluttamisesta ja päivittää omaa tietotaitoaan vuosittain valmistajan edellyttämillä kansainvälisillä Train the Trainer -koulutuspäivillä. Aiemmalta ammatiltaan Sini on biotekniikan insinööri.

Lue lisää Sinin uranvaihdosta tästä Aamulehden artikkelista.


Petra Wallenius on viestintäyrittäjä ja henkeen ja vereen Davines- ja Comfort Zone -fani. Petra on työskennellyt molempien sarjojen maahantuonnissa ja syventynyt brändien tarinaan, äänensävyihin ja tuotteiden ominaisuuksiin vuosien ajan. Intohimoinen kosmetiikkaharrastaja kirjoittaa vapaa-ajallaan Viilankantolupa-blogia, joka tunnetaan kirjavista sanankäänteistä ja jo järkeistymään päin olevasta hiukan vallattomasta huulipunavarastosta.

Markkinoinnista ja sisällöistä vastaava sanavelho pursuaa käyttöideoita ja vinkkejä, joita jaamme tässä blogissa ja muissa kanavissamme kannustavassa hengessä ja runsain määrin.

Intohimo Davines- ja Comfort Zone -tuotteisiin yhdistää

Sini ja Petra tapasivat Comfort Zone -tuotteiden merkeissä vuonna 2015 kauneusmessuilla, kun maahantuoja majoitti messuilla työskennelleet myyjät samaan hotellihuoneeseen. Puhuttavaa riitti kiireisen messupäivän ja juuri uudistumassa olleiden Comfort Zone -tuotteiden äärellä muutenkin, mutta viimeistään kylppäristä leijaileva hoitoaineen tuoksu sinetöi lopullisen yhteenkuuluvuuden tunteen.

Petralla käytössä olleen Davines Oi Oil -hiusöljyn tuoksu leijaili huoneen puolelle niin, että Sini käveli ihastuksissaan kylppärin ovelle vastaan oman Oi Milk -hoitosuihkeensa kanssa. Kyllä, samat mieltymykset myös hiustuotteissa!

Sen messuviikonlopun aikana kylvettiin siemen yhteisymmärrykselle myös Davines-tuotteiden erinomaisuudesta. Samalla alkoi kyteä yhteistyö, joka vuosia myöhemmin monien muiden projektien jalanjäljissä konkretisoitui yhteisenä verkkokauppana keväällä 2021.

The House of Sustainable Beauty on Sinin ja Petran hartaudella kasvateltu haave, joka odotti kiltisti vuoroaan useamman vuoden. Nyt se on täällä ja sen ainutlaatuinen konsepti yhdistää kannustavan kauneuspuheen sekä kaikki Davines- ja Comfort Zone -tuotteet saman katon alle.

Tutustu The House of Sustainable Beauty -valikoimaan tästä.

_____________

Millaisia sisältöjä sinä kaipaisit? Kommentoi alle tai viestittele meille Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla. Soittaakin saa – turisemme mielellämme myös puhelimessa.

Mitä on vastuullinen kauneus?

Mitä on vastuullinen kauneus? Millaiset valinnat edistävät kestävää kehitystä ja saavat aikaan positiivisia muutoksia ympärillämme?

Vastuullinen kauneus on kestäviä ja tarkkaan mietittyjä valintoja, jotka tekevät hyvää meille ihmisille ja koko monimuotoiselle luonnolle ympärillämme. Sanaan vastuu sisältyy tämän ajatuksen ydin – meillä kaikilla on mahdollisuus ottaa vastuuta siitä, mihin olemme menossa.

Vastuullinen kauneus on tasapainoa ehdottomuuksien välimaastossa. Kaikkea ei ole kielletty, eikä tilanne ole vielä täydellisesti umpikujassa – mutta nyt on painava hetki pysähtyä miettimään, mitä voimme tehdä toisin.

Vastuullinen kauneus on paitsi kestävän kehityksen ehdoilla suunniteltua ja valmistettua kosmetiikkaa, myös sosiaalista vastuuta meitä heikommista. Hyväntekeväisyyttä, yhteisiä ympäristöprojekteja ja yksityiskohtien huomioimista niin, että edessä on mahdollisimman tasa-arvoinen ja hyvä tulevaisuus.

Vastuullinen kauneus on myös vastuullisesti tehtyjä ostopäätöksiä. Kattavia tuotekuvauksia ja asiantuntija-apua tuotteiden valinnassa, jotta yhtään ostosta ei menisi hukkaan. Kierrätysohjeita, yhdistelyvinkkejä ja kuvia, joiden avulla tuote ja tarve kohtaavat.

Vastuullinen kosmetiikka – millaiset tuotteet ovat hyväksi ympäristölle?

Vastuullisen kosmetiikan kriteereitä on varmasti yhtä monia kuin on niiden pohtijoita, mutta alla olevaan listaan kokosimme niitä tekijöitä, jotka meille merkitsevät eniten.

Vastuullinen kosmetiikka on:

  • tuotettu uusiutuvalla energialla
  • pakattu kierrätettäviin ja minimalistisiin pakkauksiin, joissa on käytetty mahdollisimman paljon uusiutuvia ja jo kertaalleen kierrätettyjä materiaaleja
  • yhdistelmä luonnollisia ja huipputehokkaita ainesosia, jotka yhdessä saavat aikaan näkyviä muutoksia
  • hiilidioksidineutraalia tai jopa hiilidioksidinegatiivista
  • elämyksellistä ja yksityiskohdiltaan viimeisteltyä
  • suunniteltu ja suunnattu kaikille sukupuolesta ja taustasta riippumatta
  • tiivisti mukana hyväntekeväisyysprojekteissa ja kantaa sosiaalista vastuuta heikommistaan

Kun kaikki pakkaussuunnittelusta tuotteen sisältöön ja brändiviestintään on mietitty kestävän kehityksen kannalta ja kun tuotteet täyttävät niille asetetut vaatimukset ja vastaavat tarpeeseen, voi myös kosmetiikkatuotteen ostaminen olla ympäristöteko.

Kestävän kehityksen ja maapallon kantokyvyn äärellä on tehtävä monia vaikeita valintoja. Kannustamme suuntaamaan kohti keskitietä, sillä liiallinen armottomuus, ehdottomuus ja askeettisuus voivat kääntyä itseään vastaan. Jokaisen on mietittävä osuuttaan omien voimavarojensa ja mahdollisuuksiensa kautta. Jos ihonhoito tai särmästi muotoillut hiukset tuovat hyvää oloa ja antavat energiaa muiden päivittäisten valintojen tekemiseen, niistä ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa.

Kokonaiskuva muodostuu monista yksittäisistä tekijöistä, joiden hahmottamisessa olemme kaikki vasta alkumatkalla. Kiitos, että teet matkaa kanssamme.